• Imprimeix

L'ICEC dona suport a la Setmana del Talent 2018

Un iniciativa del Clúster Audiovisual de Catalunya

27/11/2018 10:11
Imatge_SetmanaTalent

El Clúster Audiovisual de Catalunya acull durant dos dies (22 i 23 de novembre) el Pitching Audiovisual, l’acte central de la Setmana del Talent Audiovisual. 39 estudiants de diverses universitats presenten en format pitch els seus projectes a empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya com Gestmusic, BrutalMedia, DiagonalTV, Filmax, Grup Lavinia, Minoria Absoluta i Editorial Planeta, entre d’altres. L’objectiu és donar a conèixer aquests projectes i buscar l’oportunitat de tirar-los endavant de la mà de productores de referència a Catalunya.

Els projectes seleccionats s’organitzen en quatre categories: ficció, no ficció, formats de televisió i noves finestres. En la primera jornada els estudiants presenten 8 projectes de la categoria de ficció i 5 de la categoria de noves finestres, en què s’inclouen propostes de nous formats disruptius pel sector. Totes elles són idees creatives que volen potenciar la interacció amb l’usuari a través de noves vies. Destaquen un videojoc de simulació amb elements d’aventura gràfica i investigació, una plataforma per publicar còmics evitant processos editorials o una instal·lació interactiva per a un museu.

La segona jornada del Pitching Audiovisual, compta amb la presentació de 5 projectes de la categoria de no ficció, en la què tenen cabuda propostes de documentals o sèries documentals, i 5 projectes de formats TV, categoria
que reuneix propostes de programes d’entreteniment i concursos.

Aquesta edició ha rebut una seixantena de projectes, el triple que a l’edició de fa dos anys. Un increment que confirma la bona acollida del Pitching Audiovisual com a plataforma de presentació de projectes davant agents destacats de l'audiovisual català. Del total de projectes presentats a les tres edicions anteriors, un 35% és en fase de desenvolupament i un 15% s’han finalitzat.

La Setmana del Talent Audiovisual és una iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, que compta amb el suport de l'ICEC i que té l’objectiu de connectar el talent emergent i la indústria per innovar i trobar nous formats. La quarta edició ha comptat amb la implicació de 105 empreses del sector, un 25% més que en l’edició passada, en què van participar 80 productores i professionals de la indústria. També hi participen una vintena de centres universitaris, entre els que destaquen els internacionals de Croàcia i Dinamarca.

A banda del Pitching Audiovisual, la Setmana del Talent Audiovisual ha presentat també conferències, taules rodones i dinàmiques de networking amb l’objectiu de reflexionar sobre el present i el futur de la televisió i parlar sobre continguts digitals.