• Imprimeix

Comencen els itineraris formatius en transformació digital del Servei de Desenvolupament Empresarial

La gran novetat d’enguany és la creació d’un tercer itinerari sobre “Web i creació de continguts”, que s’afegeix als de "Comunicació a les xarxes socials" i "Màrqueting i promoció a internet"

07/01/2019 14:01
Imatge_ItinerarisSDE19

Aquest 2019, l’SDE, de l'ICEC, torna a endegar les seves activitats de formació amb els itineraris formatius dedicats a la Transformació digital: xarxes socials, màrqueting i web, que en les seves dues edicions anteriors han tingut una gran acollida entre les empreses i professionals del sector cultural. De fet, l’èxit de les convocatòries del 2017 i 2018 ha provocat que enguany l’oferta s’ampliï amb un tercer itinerari que, amb el títol de Web i creació de continguts, complementa i amplia amb sis tallers més els coneixements oferts ens els altres dos itineraris, dedicats respectivament a Comunicació a les xarxes socials i Màrqueting i promoció a internet.

Els itineraris formatius agrupen els continguts per oferir una formació complerta que permet als assistents comprendre i posar les bases d’una estratègia digital per a la seva empresa o entitat, conèixer les últimes tendències tecnològiques i aprofundir en els aspectes clau que els han de permetre, per exemple, optimitzar la seva presència a les xarxes socials online amb més potencial, rendibilitzar les seves campanyes de màrqueting online i atraure més públic als seus llocs web, entre d'altres. Les sessions incloses en els tres itineraris –sovint en forma de tallers pràctics amb un nombre limitat d’assistents– contemplen les especificitats de les empreses culturals, oferint als seus responsables la possibilitat de conèixer exemples de bones pràctiques de la mà de formadors experts especialistes en cadascuna de les temàtiques a tractar.

D’aquesta manera, l’itinerari 1 (I1) – Comunicació a les xarxes socials inclou sis tallers pràctics en què els assistents podran aprofundir en les eines a través de les quals els seus perfils a les xarxes socials esdevindran instruments potents per a la creació de la imatge de marca de l’empresa, a més de portes d’accés al seu web corporatiu i també plataformes privilegiades per al màrqueting de continguts i de promocions de vendes. L’itinerari, que es desenvolupa entre gener i maig de 2019, inclou tallers de Facebook, Twitter, YouTtube, Instagram i LinkedIn, així com d’aplicacions que permeten gestionar aquestes xarxes amb major eficàcia i eficiència.

L’itinerari 2 (I2), de Màrqueting i promoció a Internet, té com a objectiu principal ajudar als professionals, les entitats i les empreses culturals a optimitzar els seus webs de manera que obtinguin el millor posicionament possible –tant a través d’estratègies de SEO com de SEM-, convertint-se en una font important de trànsit que permeti a les empreses obtenir el major nombre de conversions possibles. Aquest itinerari també ajudarà als assistents a conèixer com rendibilitzar les possibles campanyes de publicitat online que realitzi l’empresa o entitat, així com aprofundir en tècniques d’email màrqueting efectives. De nou, són sis tallers (tres d’ells dividits en dues sessions) repartits entre els mesos de gener i juny que incorporen, a més, un nou taller de publicitat a les xarxes socials (Ads: facebook, twitter, instagram) per crear campanyes i analitzar quins en són els factors clau d'èxit.

L’itinerari 3 (I3), la gran novetat del curs 2019, se centra en el Web i la creació de continguts digitals, i posa el focus en la importància de comptar amb un webs corporatius adaptats a les necessitats dels públics a qui s’adreça l’empresa cultural. L’itinerari introdueix conceptes com la usabilitat i la definició de línies editorials, així com en el content management i la diferenciació dels missatges que s’emeten des d’una empresa culturals en les diferents plataformes en què té presència. Aquest itinerari, que s’inicia un cop han conclòs els altres dos, també compta amb sis tallers per a grups reduïts i que seguiran, òbviament, una metodologia pràctica de treball.

Finalment, els itineraris SDE 2019 de Transformació digital també inclouen una formació en línia, estructurada en set càpsules formatives a través de les quals els participants podran dissenyar una estratègia general de posicionament a les xarxes socials i apropar-se al màrqueting de continguts.

Com participar-hi?

L’assistència a tots els tallers dels diferents itineraris és recomanable, no obligatòria, per la qual cosa les empreses o professionals interessats a participar-hi poden cursar l’itinerari sencer o bé als tallers individuals que els interessin. Els tallers tenen, excepte en algun cas concret, un preu de 15€, i per participar-hi és imprescindible portar un ordinador portàtil i/o tauleta, que permetrà als assistents desenvolupar tot el treball en els seus propis dispositius.

Les inscripcions als itineraris s’han de realitzar a través del web de l’SDE, que periòdicament enviarà les convocatòries per a cadascun dels tallers amb uns deu dies d’antelació.