• Imprimeix

El Departament de Cultura torna a portar la música catalana al Midem de Cannes

És considerada la trobada més prestigiosa a nivell internacional d’empreses de la indústria musical, i té lloc a Cannes del 5 al 8 juny

06/06/2018 10:06
Imatge_MIDEM

Catalunya compta un any més amb un estand institucional al Midem de Cannes organitzat pel Departament de Cultura, a través de l’ICEC sota la seva marca d’internacionalització Catalan Arts, en el qual hi seran presents 12 empreses del sector de la indústria musical catalana.

Midem és considerada la trobada més prestigiosa a nivell internacional d’empreses del sector musical. Enguany celebrarà la seva 52a edició a Cannes, del 5 al 8 de juny. Durant quatre dies, la fira proposa als professionals de la indústria musical una àmplia programació de key notes, speed meetings, showcases, pitchings i tot tipus d’activitats de networking.

Durant la darrera edició del 2017, el Midem va comptar amb un total de 44.000 delegats acreditats provinents de 80 països i representants de 1.824 empreses que hi participen amb l’objectiu de fer negoci amb homòlegs i altres professionals d’arreu del món.

L’estand català al Midem (P3.B 7) és un espai de treball obert als professionals del sector de Catalunya on hi podran dur a terme reunions de negoci i presentar les seves novetats. Hi participaran representants de 12 entitats catalanes:

BMAT, Discmedi, Distribucions Musicals 09, Doctor Music Concerts, Ediciones Musicales Clipper’s, Hans Kusters Music, Meta Network, Nebula, Sonosuite, Teddysound, Unison, Voice Magix, Institut Català de les Empreses CulturalsCatalan Arts

Les responsables de les oficines de l’ICEC a Londres i París hi seran presents per tal de donar suport a les entitats catalanes que volen obrir mercat a França o ampliar la seva xarxa de contactes internacionals.

A més, enguany l’empresa amb seu a Barcelona, Voice Magix ha sigut seleccionada entre 234 candidats de 42 països per formar part dels finalistes de la competició internacional de startups Midemlab en la categoria Music creation & Education. La tria ha sigut feta pels partners del concurs: Kima Ventures, Music Ally i Bluenove.

La internacionalització de les empreses culturals catalanes

L’ICEC és una institució pública que vetlla pel desenvolupament i la consolidació del sector creatiu català actuant com a palanca per a la seva professionalització. Depenent del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la institució assessora i acompanya en el seu creixement a les empreses catalanes dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, l’audiovisual, el llibre, la música i la cultura digital.

Catalan Arts és la marca de l’ICEC per a la promoció internacional de les empreses culturals i creatives de Catalunya amb més de 10 anys de trajectòria. Mitjançant la xarxa d’oficines de l’ICEC a Europa (Barcelona, Berlín, Brussel·les, Londres i París) es desplega tot un programa d’accions per connectar, assessorar i donar suport a les empreses creatives en la seva internacionalització. Amb aquest objectiu, la marca Catalan Arts reforça la presència d’empreses i creacions catalanes a fires i esdeveniments internacionals.