• Imprimeix

Tercera sessió de Tendències Digitals

Es parlarà de les noves tendències als mitjans socials, del Big Data i la cultura i conclourà amb un repàs de casos inspiracionals.

19/10/2018 12:10
Tendències Digitals (3)

L’ICEC, de la mà de l’SDE i l’Àrea de Cultura Digital, i en col·laboració amb el Grup Lavinia, organitza la tercera sessió de Tendències Digitals, amb l'objectiu d'explicar les principals tendències en cultura, comunicació i tecnologia.

Explicarem les tecnologies emergents, observarem el comportament dels usuaris i projectarem com serà la indústria de la creació i el consum cultural a mig termini, perquè els assistents puguin alinear-hi els seus projectes. Il·lustrarem també la sessió amb casos d'estudi que poden inspirar els creadors de continguts i els diversos agents del sector per crear sinèrgies inesperades. 

Si al març vam parlar de la web 4.0, de la superació de les xarxes socials i de l’internet post-textual, i al juny vam parlar del vídeo, de les deep fake news i la intel·ligència artificial, el proper dijous 25 d’octubre (de 17:15h i les 19:30h a la sala Pimec de l’edifici ESCI-Born al campus de la UPF a Poblenou) tractarem: 

1. Tendències mitjans socials 2019. 

Projectem quines seran les tendències en comunicació per xarxes socials pel proper any, des dels continguts efímers fins al social listening passant per temes com la col·laboració amb els famosos i temuts influencers.

2. El Big Data i la cultura.

En sentim a parlar tot sovint, però no sempre queda clar com ens en podem aprofitar. Expliquem què pot donar de sí el Big Data en el sector cultural i de la creació de continguts; passant pel màrqueting de continguts i la privacitat.

3. Casos inspiracionals.

Acabem l'any de Tendències Digitals amb una bateria d'accions, continguts i casos que ens permetin inspirar noves idees i que siguin d'interès per l'ús que fan de la tecnologia i els nous formats.

Com en les edicions anteriors, Tendències Digitals (3) anirà a càrrec de l’Àlex Sola. Periodista de formació, ha fet de guionista i col·laborador en diversos mitjans de comunicació (Catalunya Ràdio, RAC1 o Betevé). Ha treballat en la creació de continguts per a diferents marques (Moritz, Mazda, Ayuda en Acción) des de diverses productores i agències, a més de fer consultoria de noves tecnologies per a altres empreses i institucions (Mango, Nestlé o UOC). Actualment dirigeix el portal d’informació satírica benegre.cat i forma part de l’equip de Creació i Desenvolupament de Continguts de Lavinia Audiovisual.

Més informació en el següent enllaç: https://sde.cultura.gencat.cat/cultura/tendencies-digitals---3-_ad_2675_index.html